KUUMA-seudun yhteinen kansainvälisen markkinoinnin hanke ”Boring – Helsinki Ring of Industry” sai kunniamaininnan Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa
KUUMA-seudun yhteinen kansainvälisen markkinoinnin hanke ”Boring – Helsinki Ring of Industry” sai 22.5.2019 kunniamaininnan Kuntamarkkinoinnin SM-kisassa Espoossa. Kilpailuun ilmoittautui alun perin 47 viestintä- ja markkinointikampanjaa/hanketta.
Kunniamaininnan saanut hanke valmisteltiin pääosin vuonna 2018 kilpailukyky- ja elinvoimaryhmän alaisuudessa erillisen messutyöryhmän voimin. Messutyöryhmään osallistuivat Sipoon elinkeinopäällikkö Elina Dureault, Vihdin yrityskehittäjä Kristiina Salo, Hyvinkään elinkeinopäällikkö Jyrki Käki, TechVilla Oy:n projektipäällikkö Toni Popovic, Mäntsälän Yrityskehitys Oy:n markkinointipäällikkö Jyrki Teeriaho ja KUUMA-seutu liikelaitoksen johtaja Antti Kuusela. Materiaalien ja visuaalisuuden tuottamisessa kumppaneitamme olivat järvenpääläinen markkinointitoimisto Sensei Oy, Poutapilvi Web design Oy Turusta sekä keravalainen mainostoimisto Elido Oy.
Kuntaliiton 22.5.2019 julkaisemassa tiedotteessa kerrotaan:
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun palkinnot jaettiin keskiviikkona 22.5. Espoossa Kuntamarkkinoinnin Piiri-tapahtumassa. Seinäjoen kaupunki on voittanut kuntamarkkinoinnin Suomen mestaruuden ”Avaruuden pääkaupunki” -kampanjalla. Hopealle nousi Kolarin kunnan kylien markkinointi ja pronssille Lahden kaupungin ympäristöteemaan kytkeytynyt kaupunginjohtajan rekrytointi.
Kilpailun tuomaristo jakoi myös kaksi kunniamainintaa, joista toisena huomioitiin KUUMA-seudun liikelaitos kansainvälisestä elinkeinomarkkinoinnista.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu järjestettiin nyt 14. kerran. Kilpailuun on osallistunut vuosien varrella jo noin 600 markkinointiprosessia tai -kampanjaa muun muassa elinkeino-, matkailu- ja asukasmarkkinoinnin sekä henkilöstöviestinnän alueilta. Tavoitteena on korostaa markkinoinnin merkitystä alueen elinvoiman ja kehityksen tukena ja antaa koko kuntakentälle hyviä käytännön esimerkkejä hyvästä markkinoinnista.