Vihdin uusi brändi julkaistaan torstaina 16.11.
Vihdin kuntastrategian päivitystyö on käynnissä ja kunnanvaltuusto hyväksyy uuden strategian loppuvuodesta. Uudessa kuntastrategiassa hahmotellaan Vihdin kehityskuvaa 2020-luvulle ja kuvataan kunnan johtamisen, toiminnan ja talouden kehittämisen keskeisimmät suuntaviivat alkaneelle valtuustokaudelle. Strategiatyön rinnalla on työstetty tiiviisti Vihdin kunnan brändiä. Kuntamarkkinoinnin merkitys kasvaa, kun kilpailu asukkaista, yrityksistä, investoinneista, osaajista ja matkailijoista kiristyy. Brändityön tarkoituksena on kirkastaa Vihdin vahvuuksia sekä nostaa esiin kunnan vetovoimatekijöitä.
Brändityö ja siihen kiinteästi liittyvä visuaalisen ilmeen uudistaminen aloitettiin keväällä 2017. Brändityön toimittajaksi valittiin julkisella kilpailutuksella mainostoimisto SEK, jonka pitkäaikaisiin yhteistyökumppaneihin kuuluvat muun muassa Finnair, Paulig ja Fazer. Brändityössä hyödynnettiin keväällä toteutettua kuntalaiskyselyä, jossa selvitettiin kuntalaisten näkemyksiä Vihdin nykyisistä palveluista ja toiminnasta, sekä siitä, minkälaisiin asioihin kuntalaiset haluaisivat kunnan panostavan ja keskittyvän jatkossa. Myös syksyllä 2016 toteutetun muuttajatutkimuksen tulokset huomioitiin brändityössä.
Brändiä työstettiin kevään ja syksyn aikana eri sidosryhmien kanssa työpajoissa, joihin osallistui kunnan ja mainostoimiston edustajien lisäksi luottamushenkilöitä sekä Vihdin asukas- ja kylätoiminta ry:n (Viakas), Vihdin Matkailu ry:n, Vihdin Omakotiyhdistyksen, Vihti-Seuran, Vihdin Nuorkauppakamarin, Vihdin nuorisofoorumin sekä Nummelan Killan edustajia. Myös muita vihtiläisiä toimijoita oli kutsuttu työpajoihin, mutta valitettavasti kaikilla ei ollut mahdollisuutta niihin osallistua. Tästä syystä esimerkiksi eri alojen ja eri kokoluokkien vihtiläisiä yrittäjiä lähestyttiin myös erillisellä kyselyllä. Kunnanvaltuutetut antoivat oman panoksensa brändityöhön valtuustoseminaareissa.
Vihdin uusi brändi julkistetaan torstaina 16.11. ja kunnan uusi visuaalinen ilme otetaan käyttöön asteittain brändin julkaisun jälkeen. Uusi ilme tulee näkymään esimerkiksi kunnan internet-sivuilla, tapahtumissa, painotuotteissa sekä katukuvassa, sillä muun muassa kunnan työajoneuvojen teippaukset uusitaan uuden ilmeen mukaisiksi. Vuoden 2018 aikana uutta ilmettä tullaan tuomaan esille erilaisten kampanjoiden myötä.