Vihdin kunnan strategiatyö käynnissä, uusi strategia hyväksytään marraskuussa
Vihdin kuntastrategian päivitystyö on käynnissä. Uudessa kuntastrategiassa hahmotellaan Vihdin kehityskuvaa 2020-luvulle ja kuvataan kunnan johtamisen, toiminnan ja talouden kehittämisen keskeisimmät suuntaviivat alkaneelle valtuustokaudelle. Kuntalaisten näkemyksiä strategiaan liittyen selvitettiin kevään aikana kyselyllä, jonka teemoina olivat kunnan elinvoimaan ja palveluihin liittyvät asiat. Kyselyyn saatiin vastauksia yli 200 kpl ja ne esiteltiin kunnanvaltuustolle toukokuussa.
Strategiatyön rinnalla on työstetty Vihdin kunnan brändiä. Brändityön tarkoituksena on kirkastaa Vihdin vahvuuksia sekä nostaa esiin kunnan vetovoimatekijöitä. Brändityössä on hyödynnetty tuoreimman kuntalaiskyselyn tuloksia sekä muita tutkimustuloksia, kuten viime syksynä toteutettua muuttajatutkimusta. Brändityöpajoihin ovat osallistuneet kunnan ja mainostoimisto SEK:in edustajien lisäksi kunnanvaltuuston puheenjohtaja sekä Viakas ry:n, Vihdin Matkailu ry:n, Vihdin Omakotiyhdistyksen, Vihti-Seuran, Vihdin Nuorkauppakamarin, Vihdin nuorisofoorumin sekä Nummelan Killan edustajat. Myös muita vihtiläisiä toimijoita oli kutsuttu työpajoihin, mutta valitettavasti kaikilla ei ollut mahdollisuutta niihin osallistua. Tästä syystä esimerkiksi eri alojen ja eri kokoluokkien vihtiläisiä yrittäjiä lähestyttiin myös erillisellä kyselyllä.
Strategiatyötä jatketaan elokuussa ja uusi kuntastrategia hyväksytään marraskuussa. Brändityön tämän hetken tulokset luovutetaan kunnalle kesäkuun puolivälissä ja brändiä viilataan vielä uuden strategian mukaiseksi. Kunnan uusi visuaalinen ilme otetaan käyttöön tämän vuoden lopussa.