Vihdin brändityön toimittaja valittu
Vihdin kunnan brändityö ja siihen kiinteästi liittyvä visuaalisen ilmeen uudistaminen kilpailutettiin julkisena hankintana alkuvuonna 2017. Tarjouksia saatiin yhteensä 30 kpl, joista 29 saapui määräaikaan mennessä. Viisitoista tarjousta jouduttiin hylkäämään tarjouspyynnön vastaisena. Tarjouspyynnön valinta- ja vertailuperusteissa painotettiin laatua (70 %) ja hintaa (30 %).
Brändityön toimittajaksi valittiin mainostoimisto SEK, joka kuuluu Suomen suurimpaan perheomisteiseen markkinointiviestintäkonserniin Salomaa-yhtiöihin. Yrityksen pitkäaikaisiin yhteistyökumppaneihin kuuluvat muun muassa Finnair, Paulig ja Fazer.
Brändityön tarkoituksena on kirkastaa Vihdin vahvuuksia sekä nostaa esiin kunnan vetovoimatekijöitä. Tavoitteena on löytää ja jalostaa elementtejä, joilla Vihti erottuu positiivisesti muista kunnista ja näyttäytyy kiinnostavana niin asukkaiden, yritysten kuin matkailijoidenkin näkökulmasta.
Brändityö tukee omalta osaltaan keväällä aloitettavaa kunnan strategian päivittämistä. Työhön osallistetaan sekä kuntalaisia että kunnan eri sidosryhmiä. Kaikille avoin yhdistetty strategia- ja brändikysely tullaan julkaisemaan kunnan nettisivuilla maaliskuun aikana. Paperinen kysely tulee olemaan täytettävissä molemmilla kirjastoilla. Kyselyn ajankohdasta tiedotetaan tarkemmin myöhemmin.
Huhtikuussa järjestetään brändityöpaja, johon tullaan kutsumaan luottamushenkilöitä, yrittäjiä sekä seurojen/järjestöjen edustajia. Kutsut työpajaan lähetetään maaliskuun aikana.
Brändityö valmistuu kesäkuun puolivälissä. Brändityön ohjausryhmänä toimii kunnan johtoryhmä.