Ystävänpäivänä startannut Amor-kampanja on saanut jo yli kaksi miljoonaa näyttökertaa sosiaalisen median kanavissa
Vihdin kunta julkaisi ystävänpäivänä kolmisen viikkoa sitten Vihti-rakkauden lähettiläs Amorin tähdittämän markkinointikampanjan, jossa huumorin keinoin tavoitellaan todellista Vihti-rakkautta ja kehotetaan laskemaan oma Vihti-rakkausprosentti. Nyt kaikki kolme videota on julkaistu ja sosiaalisessa mediassa toteutettu kampanja alkaa olla loppusuoralla. Tähän mennessä markkinointikampanja on saanut yhteensä yli kaksi miljoonaa näyttökertaa Facebookissa, Instagramissa, YouTubessa ja TikTokissa.
– Amor-videokampanjan rohkea tavoite oli tehdä Vihtiä tunnetuksi aiemmasta kuntamarkkinoinnistamme poikkeavalla tavalla sekä herätellä mielenkiintoa paikkakuntaa kohtaan uusissa kohderyhmissä erityisesti asumisen ja lähimatkailun näkökulmista, kertoo elinvoimajohtaja Petra Ståhl.
Hyvien katsojalukujen lisäksi kampanja on herättänyt sosiaalisessa mediassa runsaasti keskustelua.
– Videoiden Amor-hahmosta luotiin ennen kaikkea hauska hyvän mielen lähettiläs näinä muutoin raskaiden tapahtumien ja uutisten aikana. Olemme seuranneet kiinnostuneina kampanjan saamaa vastaanottoa ja ilahtuneet siitä, miten sen rohkea ote on aktivoinut kommentoijia puolin ja toisin. Kampanjahan olisi epäonnistunut, jos kukaan ei reagoisi mitenkään, Ståhl jatkaa.
Vihti-rakkauden lähettiläs -kampanja nähdään kevään mittaan myös muussa Vihdin kunnan markkinoinnissa, kuten Kevätmessuilla sekä laajemmin pääkaupunkiseudun katukuvassa.
Kampanjan oma verkkosivu löytyy VisitVihti.fi-sivustolta. Kampanjasivulla voi laskea oman Vihti-rakkausprosentin sekä osallistua Vihti-palkintojen arvontaan.
Kampanjavideoiden toteutuksesta on vastannut tuotantoyhtiö Koju Film Company. Kampanjasivustosta ja rakkausprosenttilaskurista on vastannut mainostoimisto Dirty.