Osallistu #kotivihdissä-kampanjaan Instagramissa
Vihdin kunta on liittynyt mukaan Instagramiin heinäkuun alussa ja käynnistää #kotivihdissä-kampanjan. Kampanja perustuu toukokuussa tehtyyn valtuustoaloitteeseen, jossa toivottiin kunnan organisoivan kesäisen somekampanjan, joka toisi Vihdille lisänäkyvyyttä sosiaalisessa mediassa.
– Valtuustoaloite oli hieno avaus, iloitsee kunnan viestintäasiantuntija Anne Virtanen. – Idea jalostui työryhmässämme somekampanjaksi, jossa on vahvasti läsnä uuden kuntastrategian ehkä tärkein elementti: ajatus kodista ja sen merkityksestä. Yhdistimme samaan kampanjaan useasti toivotun asian: kunnan oman Instagram-profiilin avaamisen. Meidät löytää nyt myös Instasta nimellä Vihdin kunta. Otathan meidät seurantaan!
Kampanjassa halutaan herättää kiinnostusta Vihtiä kohtaan erityisesti asumis- ja sijoittumispaikkakuntana: kotina ihmisille, yrityksille ja aktiiviselle elämälle. Jujuna somepäivityksissä on pieni talo, jonka voi sijoittaa kuvassa haluamaansa paikkaan sekä kertoa mikä tai mitkä asiat tekevät juuri itselle Vihdistä mieluisan kodin.
Talopiirroksen voi tulostaa itselleen kunnan kotisivuilta, ja se on helppo koota. Leikattava piirroskuva julkaistaan myös lehti-ilmoituksena paikallislehdissä Vihdin Uutisissa ja Luoteis-Uusimaassa heinäkuun aikana. Koottavaa taloa ei ole kuitenkaan pakko käyttää, vaan kampanjaan osallistumiseksi riittää pelkkä #kotivihdissä-aihetunnisteen käyttö.
– Kuten valtuustoaloitteessakin todettiin, sosiaalisella medialla on tänä päivänä valtava vaikutus siihen, millainen mielikuva paikkakunnasta ihmisten mielissä syntyy. Siksi haluamme kannustaa kaikkia vihtiläisiä levittämään positiivista sanomaa kauniista kunnastamme ja toivomme, että mukaan liittyvät mahdollisuuksien mukaan paikalliset yritykset, järjestöt ja muut toimijat, Virtanen jatkaa.
Kampanjapostausten aiheiksi toivotaan arkisia hyvää mieltä tuovia asioita, jotka liittyvät asumiseen ja Vihdissä viihtymiseen: mikä tekee Vihdistä juuri sinulle kodin. Se voi olla esimerkiksi oma parvekepuutarha tai rantalaituri, rakas harrastus tai ihan pienikin, mutta itselle tärkeä asia, vaikkapa hyvä kahvi ja iloinen hymy lempikahvilassa.
Kampanjaan voi osallistua missä somekanavassa tahansa, mutta erityisesti toivotaan aktiivisuutta Instagramissa sekä #kotivihdissä-aihetunnisteen käyttämistä. Kunnan Instagram-profiili repostaa aihetunnisteen julkaisuja heinäkuun puoliväliin asti ja pienen lomatauon jälkeen jälleen elokuussa.
Huomioithan, että mikäli sinulla on Instagramissa yksityiseksi määritelty tili, sillä tehdyt julkaisut eivät näy yleisesti aihetunnisteilla hakiessa, eikä niillä valitettavasti sen vuoksi voi osallistua arvontoihin. Voit kuitenkin lähettää kuvan ja tekstin yksityisviestinä Instassa Vihdin kunnalle tai sähköpostitse viestinta (at) vihti.fi, niin voimme julkaista sen puolestasi!
Voita VIP-liput Hiidenkirnu Festivaleille
Kaikki #kotivihdissä-aihetunnistetta perjantaihin 8. heinäkuuta klo 12.00 mennessä Instagramissa käyttäneet kampanjapostaukset osallistuvat kahden VIP-lipun arvontaan Hiidenkirnu Festivaleille. VIP-liput ovat perjantaille 15.7. ja ne sisältävät pääsyn festivaalialueelle, sisäänkäynnin VIP-portista, pääsyn VIP-alueelle ja sen palvelut sekä herkullisen Villa Joutselan valmistaman VIP-illallisen. Arvonta suoritetaan perjantaina 8. heinäkuuta iltapäivällä ja voittajalle ilmoitetaan voitosta henkilökohtaisesti samana päivänä.
Muut palkinnot
Kaikki #kotivihdissä-aihetunnistetta heinäkuun loppuun mennessä Instagramissa käyttäneet kampanjapostaukset osallistuvat kilpailuun, jossa arvotaan muun muassa lippuja Nummela Art Nightiin ja Pahantorjuja-leffafestareille sekä yllätyspalkintoja. Arvonnat suoritetaan heti elokuun alussa.
Pahantorjuja-leffafestarit järjestetään 5.-6. elokuuta, lisätietoja: www.pahantorjuja.fi/
Nummela Art Night järjestetään 8. lokakuuta, lisätietoja: www.vihti.fi/nummelartnight