Vinkkaa Vihdille – Anna meille palautetta tai kysy kunnan palveluista
Vihdin kunnalla on käytössä sähköinen palautejärjestelmä Vinkkaa Vihdille, jonka avulla voi kysyä tai antaa palautetta kunnan palveluista. Lomakkeelle pääsee helposti kunnan verkkosivujen kautta. Palautetta voi jättää nimettömänä, mutta kysymyksiä esitettäessä tulee antaa yhteystiedot.
Palautelomakkeelta valitaan aihe, johon yhteydenotto liittyy. Valinnan perusteella kysymykset ohjataan kunnan sisällä sopivan asiantuntijan vastattavaksi. Myös kiitokset, moitteet ja vikailmoitukset ohjataan aina kyseisen alan asiantuntijalle, vaikka niihin ei vastausta haluttaisikaan.
– Olemme määritelleet osana kuntastrategiaa ja arvojamme, että toimimme asiakaslähtöisesti ja haluamme ratkaista kuntalaisten haasteita. Siksi kannustamme antamaan palautetta ja kysymään kunnan palveluista matalalla kynnyksellä, sanoo hallintojohtaja Noora Nordberg.
– Saamiimme yhteydenottoihin, joihin vastausta on toivottu, pyrimme reagoimaan viikon kuluessa. Osa asioista voi vaatia kuitenkin pidemmän käsittelyajan. Tietosuojan piiriin kuuluvia salassa pidettäviä asioita emme valitettavasti voi käsitellä palautekanavan kautta, Nordberg jatkaa.
Vinkkaa Vihdille -palvelua kehitetään jatkuvasti. Tulevaisuudessa kuntalaisten palautteita voidaan julkaista kotisivuillamme. Lomakkeella kysytään suostumusta palautteen julkaisuun.